Make the digital economy personal
Adobe Summit – 15. – 17. marts 2022.
Deltag i i online-konferencen Adobe Summit: The Digital Experience Conference, hvor du bl.a. kan få nye kompetencer eller blive bedre til det, du kan i forvejen.
Scroll for info
Make the digital economy personal
Adobe Summit – 15. – 17. marts 2022.
Deltag i i online-konferencen Adobe Summit: The Digital Experience Conference, hvor du bl.a. kan få nye kompetencer eller blive bedre til det, du kan i forvejen.
DR har udgivet den årlige medierapport. De forskellige streaming tjenester, de sociale medier ændrer hele tiden vores medieforbrug og muligheder for at tjekke helt nye medier. Se DR om medieudviklingen i 2021.
Rapporten viser, at YouTube fortsat er den mest brugte streamingtjeneste (54%). DRTV har nu en ugentlig dækning på 53 % og Netflix 50%.
Og så er der det daglige minutforbrug af sociale medier: Unge (mellem 15 – 24 år) bruger nu YouTube mindre.
I 2020 brugte 71% af tiden på YouTube. I 2021 er forbruget af TikTok blevet på samme niveau som YouTube (57%) TikTok var på 38% i 2021. Forbruget af Instagram er på 36% (2021: 41%) og Facebook på 33% (2021: 40%). Unge bruger Facebook til især at holde styr på invitationer og begivenheder. Ældre bruger Facebook til grupper og at dyrke interesse fællesskaber.
“Generation unfollow
De unge dropper de traditionelle medier. Mediehusene kæmper om deres gunst, men forgæves – for de unge flygter til streamingtjenester og sociale medier.
Vi tegner her et portræt af en ung, digital generation, der nægter at sidde model i mere end nogle få minutter ad gangen, og som er videre, så snart det indhold, de møder, ikke tilbyder individuel, relationel og autentisk underholdning. Indholdet skal virke skræddersyet, og det skal føles ægte.” (DR)